Tarta z cebulą, pomidorami i oliwkami

U mnie trwa sezon na tarty. Odkryłam niedawno bardzo smaczną i stosunkowo szybką w przygotowaniu tartę.

Crostata di cipolle pomodori e olive nere
 


Składniki:
  • ciasto francuskie na tartę,
  • 400 g cebuli,
  • 400 g pomidorów z puszki,
  • 150 ml śmietany,
  • 50 g oliwek czarnych,
  • 2 jajka,
  • 3 ząbki czosnku,
  • listek laurowy,
  • łyżeczka rozmarynu,
  • łyżeczka tymianku,
  • oliwa z oliwek,
  • sól, pieprz.
Cebulę bardzo drobno kroimy w piórka. Do garnka wlewamy odrobinę oliwy, następnie wrzucamy pomidory z puszki i cebulę. Dodajemy ząbki czosnku w całości, listek laurowy, rozmaryn i tymianek i gotujemy około 20 minut.
Kiedy woda z pomidorów wyparuje doprawiamy całość do smaku solą i pieprzem lub papryką w proszku.
Wyjmujemy ząbki czosnku.
Mieszkamy w naczyniu jajka ze śmietanką (ja osobiście do mojej tarty dodałam tylko 1 jajko, ponieważ nie lubię zbyt mocnego smaku jajek w tartach warzywnych), a następnie dodajemy je do pomidorów i cebuli. Całość mieszamy.
Ciasto wykładamy do formy do tart o średnicy 28 cm, a następnie przekładamy na nie farsz. Dekorujemy całość oliwkami.
Tarte pieczemy w piekarniku w tempraturze 200-220 stopni przez około 30 minut.
Podajemy ciepłą lub zimną. Smacznego.

Komentarze

Popularne posty