Ziemniaki duszone z przyprawami



Ziemniaki duszone to mój przysmak z dzieciństwa. Potrawa prosta w przygotowaniu i dość szybka. Jednak moja mama do ziemniaków dodawała jedynie: sól, pieprz i śmietankę i cebulę.
Oto moja wersja ziemniaków.
Składniki dla 4 osób:
  • około 1 kg ziemniaków,
  • 1 duża cebula,
  • 3 ząbki czosnku,
  • mała śmietanka,
  • sól, pieprz, papryczka chili, zioła prowansalskie, papryka słodka, kurkuma,
  • kilka łyżek oliwy z oliwek,
  • woda.
Cebulę drobno kroimy i rumienimy na  oliwie w głębokiej dużej patelni. Wyciskamy  czosnek, lub drobno kroimy i lekko smażymy.
Ziemniaki kroimy w kostkę (około 1,5-2 cm), wrzucamy do cebuli i zalewamy wodą, tak by ziemniaki prawie całkiem były przykryte.
Dodajemy przyprawy: około łyżeczkę soli ( ale trzeba regulować smak pod koniec gotowania, bo zapotrzebowanie na nią zależy też od rodzaju ziemniaków), ewentualnie pieprz ( ja pieprzu nie używam w mojej kuchni), papryczkę czili ( ja lubię ostro, wiec jeszcze dodałam paprykę ostrą), około łyżeczi kurkumy, 2 łyżki ziół prowansalskich, łyżeczka papryki słodkiej. Generalnie nie trzeba się trzymać tak dokładnie proporcji.
Gotujemy pod przykryciem do miękkości ziemniaków. Woda powinna być zredukowana do mniej więcej połowy. Jeśli wziaż jest jej zbyt dużo, odparowujemy ja na dużym ogniu. Następnie dodajemy śmietanke i dobrze mieszamy. Gotowe.
Smacznego!

Komentarze

Popularne posty