Chleb z cebulą


Pane alla cipolla.
Chciałam zrobić chleb na szybko, ale bez zakwasu, ponieważ nie dokarmiłam moich drożdży naturalnych wczoraj. Od kiedy zaczęłam piec chleb w piekarniku, średnio chce mi się robić pieczywo w maszynie do chleb, które się nie umywa do chleba pieczonego. Dlatego wygrzebałam coś nowego.
Przepis pochodzi z włoskiej książki z przepisami na chleb:
PANE  i segreti per farlo in casa, a macchina e a mano.
Składniki:
  • 250 g mąki pszennej,
  • 250 g mąki pełnoziarnistej,
  • 30 g świeżych drożdży,
  • 1 średnia cebula,
  • 60 g masła,
  • pół łyżeczki soli,
  • 1 łyżeczka cukru,
  • woda- około 250 ml.
Cebulę kroimy w kosteczkę i rumienimy na maśle.
Drożdże rozpuszczamy w odrobinie ciepłej wody z dodatkiem cukru.
Mieszamy wszystkie skadniki, łącznie z cebulą, wody dodajemy tyle, żeby ciasto miało średnią konsystencję.
Odstawiamy na godzinę do wyrośnięcia pod przykryciem i w ciepłym miejscu .
Formujemy 3 bochenki chleba, każdy z nich nacinamy na środku nożem i przykryte pozostawiamy do wyrośnięcia na około 40 minut w ciepłym miejscu.
Pieczemy w nagrzanym piekarniku do 200 stopni C przez około 25 minut.
Niestety moj chlebek nie upiekł się jak powinien, ale wiem gdzie popełniłam błąd. Przy pierwszym wyrastaniu, niemal wypłynał mi z miski, a kiedy rozdzieliłam go na 2 (nie jak 3 w przepisie) porcje i pozostawiłam do wyrośnięcia, nie bardzo chciał wpółpracować, więc włożyłam go do piekarnika w nadziei, że wyrośnie przy pieczeniu, ale nic z tego...
Mój chleb wyjęłam z piekarnika po 40 minutach.

Komentarze

Popularne posty